تبلیغات
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری - یک آسمان آبی - عوارض کار طولانی با کامپیوتر
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری - یک آسمان آبی
سلام مهربون - این آسمان آبی تقدیم تو باد-- وبلاگ در حال حاضر شامل 6صفحه می باشد- به سراغ ما اگر میایی...
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


به نام آرامش دهنده قلبها

این وبلاگ تحت نظر جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری است ،که به خانواده ها و جوانان
( دختران وپسران)ایرانی
برای داشتن آسمانی آبی تقدیم می گردد.
(با شعار محوری پیش بینی مقدم است بر پیشگیری و پیشگیری مقدم است بر درمان)

شماره سامانه پیامکی جمعیت و وبلاگ جهت دریافت پیام های شما دوست گرانقدر:

30007060706070
آ درس وبلاگ آسمان آبی تو jhsalamat.mihanblog.com

با سپاس فراوان از داوطلبین و اعضاء فعال جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی سراسر استان مسئولین پایگاه ها وگروه های زیر مجموعه

کپی برداری از مطالب این وبلاگ،پاشیدن رنگ خداست به زندگی دیگران؛در رنگی کردن زندگی دیگران درنگ نکنید!
(فقط با ذکر منبع و گردآوردنده)
شادباشید وسرشار از خاطرات شیرین ( خوب زندگی کنیم)

و اما صحبتی خودمانی

بزرگترها و مسئولین معمولاً نگرانی های زیادی راجع به وضعیت بهداشت وسلامت روانی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان دارند.بر این اساس سعی می كنند اقداماتی برای یاری آنها انجام دهند كه بعضاً بجا و در برخی موارد بسیار نابجا می باشند.

به هر حال در این وبلاگ روی ما با بزرگترها و مسئولین نیست و قصد پرداختن به آنچه آنها انجام می دهند یا نمی دهند را نیز نداریم.

ما معتقدیم در هیاهوی مسائل اجتماعی شما بهتر از هر كس دیگر می توانید از خودتان مواظبت كنید.

مسئولین ،والدین و نزدیكان هر اندازه هم كه پیگیر مسائل شما باشند،تنها بخش اندكی از شبانه روز در كنار شما هستند.رئیس اداره شما ،اولیا مدرسه شما و اساتیدشما نیز كم و بیش همین وضعیت را دارندو تنها زمان کمی از وقت خود راهمراهتان هستند.نظارت ساختارهای اجتماعی و قانونی هم كلی تر از آن است كه قادر به تمركز جدی بر مسائل فردی و شخصیتی شما باشد،

لذا بی شك هیچ شخصی بهتر از خودتان نمی تواند وظیفه خطیر مراقبت از خودتان را به عهده گیرد؛البته حتماً توجه دارید كه مراقبت در شرایط اجتماعی فعلی نیازمند هوش و ذكاوت از یك سو و شناخت موانع رشد و ارتقاء شخصیت از سوی دیگر است.به ویژه این كه امروزه جذابیت ها در بیراهه ها بسیار دلفریبند و آنها یی که در تحمل مشقت راه های بی پیرایه،زود دست به زانو می شوند،به سختی توان مقاومت در برابر رنگ و لعاب های لغزنده را دارند.این جذابیت ها گاه كاسه نیازهای غریزی شما را لبریز می كند و گاه بر آتش نیازهای كاذبی كه ایجاد كرده اند می دمند و حتی در چهره آراسته به دین،خودنمایی می كنند به صورت تنوعی از اعتقادات جعلی و مذاهب ساختگی جلوه می كنند.آری عزیزان آنجا كه سازمان سیا،ده ها میلیون دلار هزینه می كند تا به رواج خرافات در جامعه شیعی و بیزاری مردم از مرجعیت و روحانیت اصیل بپردازند و آنجا كه گیرنده های ماهواره و سی دی های مبتذل در مناطق مرزی رایگان توزیع می شود و آن جا كه توزیع مشروبات الكلی و مواد مخدر توسط سرمایه گذاران ضد دین به انحاء مختلف بیمه می شود و رواج فساد و بی بندوباری را به عنوان یك راهبرد اساسی دستور كار خود قرار می دهند،شما خود قضاوت كنید.

چه كسی بهتر از خودتان می تواند از شما مراقبت كند

پس بیاموزیم وبدانیم آنچه را که باید برای مراقبت از خود مان به کار ببریم .



مدیر عامل جمعیت همیاران سلامت روان -اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری


سخن نخست

جمعیت همیاران سلامت روان چه کسانی هستند:
نیروی های داوطلب مردمی هستند که به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وبا هدف ارتقا سطح سلامت افراد جامعه بوجود آمده و تحت نظارت سازمان بهزیستی و زیر نظر کارشناسان مجرب این سازمان در محله ،منطقه وشهر یا استان خود به فعالیت مشغول می باشند.

این جمعیت اغلب بصورت گروههای محلی می باشند که پس از شناسایی مشکل در محله خود اقدام به کاهش ویا رفع آن می نمایند.

به فعالیتهای افراد فعال در محله خود با دقت بیشتر بنگرید شاید آنها نیز همیار باشند!!!

و این همیاران در استان چهارمحال وبختیاری بر این باورند :

* ناظر و سر منشاء خلقت و آفرینش در همه امور خداوند است و خدمت به مردم در

جهت خشنودی باری تعالی ارزشی است که همه فعالیت ها را هدفمند می سازد .

* پیچیدگیها و صنعتی شدن جامعه امروز سلامت مردم را دجار مخاطره نموده از این رو

تلاش جهت آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی ضروری است تا همه بتوانند از مواهب

زندگی دلپذیر برخوردار باشند .

* بروز و شیوع آسیب های اجتماعی سریعتر شده است و برای کنترل

آن باید به افراد سالم جامعه آگاهی بخشید .

* برنامه ریزی محلی باید با حضور مردم و در جایی که مردم کار می کنند ، زندگی می کنند و

به فعالیت هایشان عشق می ورزند ، انجام پذیرد .



همیاران سلامت روان - اجتماعی استان چ وب کوشش می نمایند تا :



* خدمات آموزشی و مشاوره ای را با هدف افزایش مهارت های فردی و اجتماعی تا حد توان

در اختیار جامعه قرار دهند .

* در ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه بویژه نقاط محروم و آسیب دیده را مد نظر قرار دهند .

* فرهنگ مشارکت و نیکو کاری را توسعه بخشند .



وانتظار دارند تا :



* همه دست اندرکاران همیاران سلامت روان اجتماعی استان چ وب متعهد باشند

و تصمیمات ارکان جمعیت بر اساس آموزه الهی {و امر شوری بینهم آیه 38 سوره شوری }

با تبادل نظر ، مشورت و رای گیری اتخاذ گردد.

* اصالت و موسسه را موکدا حفظ و آن را الگوی مناسبی

برای اتخاذ باور جهت اتکابه خود معرفی نمایند .

* و معتقدند که برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید همه سازمانها و

نهاد های دولتی و غیر دولتی دست در دست هم دهند تا بتوانند به این هدف مهم نائل شوند .



جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی سراسر استان در شهرستانهای شهرکرد ،فارسان،لردگان،بروجن،کوهرنگ ،اردل،کیار ،سامان وبن زیر نظر سازمان بهزیستی استان در نظر دارد از بین خواهران وبرادران علاقه مند به فعالیت داوطلبانه در راستای برنامه همیاران عضو علاقمند جذب نماید . بنابراین همه عزیزان علاقه مندمی توانند به آدرس دفاتر مرکزی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستانها مراجعه نمایند .

مدیر وبلاگ :امیر علی آرام
نویسندگان
نظرسنجی
با سلام لطفا نظر خود را در مورد تاثیر مثبت مطالب این وبلاگ در موفقیت زندگی دختران وپسران وخانواده های ایرانی با استفاده از گزینه های ذیل ثبت نمایید.






 


امروزه کار با کامپیوتر در خانه و محل کار آن قدر رایج شده است که برخی از افراد هر روز مجبور به استفاده از کامپیوتر در مدت زمانی طولانی هستند.


کار با کامپیوتر

کامپیوتر و پیرچشمی زودرس

کار مداوم با کامپیوتر باعث ایجاد پیرچشمی زودرس می شود. به همین خاطر  توصیه می شود:

فاصله زمانی بگذارید و بیشتر از 45 دقیقه پشت سر هم با آن کار نکنید.

سبزی و میوه زیاد بخورید.

پس از مدتی نگاه به صفحه کامپیوتر، به نقطه ای دور خیره شوید و نگاه کنید.

چشمتان را در تاریکی مطلق استراحت دهید.به ادامه مطلب بروید....                                                                                                                                                                                      

چشمتان را در تاریکی مطلق استراحت دهید.

از لامپ های کم مصرف به هیچ وجه استفاده نکنید.

استفاده از عینک هایی که جلوی اشعه های مضر مانیتور را می گیرند، توصیه می شود.

ورزش چشم را نیز روزانه انجام دهید.

 

کامپیوتر و سلول های جنسی

یکی دیگر از عوارض کار طولانی با کامپیوتر، تاثیر منفی آن روی سلول های جنسی است. این سلول ها خیلی حساس هستند.

لذا قرار دادن لپ تاپ بر روی زانو و در کنار دستگاه تناسلی که برخی از افراد عادت به استفاده از لپ تاپ خود بدین شکل دارند، می تواند برای کاربران مشکلاتی ایجاد نماید.

به همین علت توصیه می شود: حتی الامکان لپ تاپ را با فاصله بیشتر از خودتان و بر روی میز قرار دهید.

 

کامپیوتر و نشستن طولانی مدت بر روی صندلی

هر از چند گاهی از جای خود برخیزید و مقداری قدم بزنید و وضعیت نشستن خود را تغییر دهید و از زیرپایی نیز استفاده نمایید.

آویزان بودن پا در نشستن های طولانی روی صندلی، باعث رکود خون در وریدهای پشت ساق پا و لخته شدن آن می شود

گاهی یک پایتان را از زانو خم کنید و روی آن بنشینید و این کار را در مورد پای دیگر نیز انجام دهید.

 

کامپیوتر و غروب آفتاب

نزدیک غروب آفتاب از انجام کارهای دقیق که تمرکز چشم را می طلبد، پرهیز کنید. چرا که در آن لحظه سلول های چشمی در حال تغییراتی هستند تا خود را آماده دید مناسب در شب نمایند و به کارگیری آن ها برای کارهای دقیق به آنها صدمه می زند.

 

کامپیوتر و مسائل پوستی

مشکلات پوستی از خارش پوست گرفته تا قرمزی همراه با پوسته ریزی و هم چنین بروز برجستگی های کوچک پوستی از جمله عوارض ناشی از کار با رایانه است.

برجستگی های کوچک پوستی ، دو ساعت پس از انجام کار با رایانه بروز می کند و چند ساعت بعد از اتمام کار برطرف می شود.

محل استقرار مانیتور باید به گونه ای باشد که تنها در یک جهت باشد و هیچ فرد دیگری نتواند در مقابل یا کنار آن در حالت نشسته و یا ایستاده و در فاصله کمتر از 150 سانتیمتر قرار گیرد.

شدت تابش اشعه های منتشره از مانیتور با فاصله فرد تا منبع تابش نسبت عکس دارد، به طوری که با افزایش فاصله، از میزان شدت تابش پرتوها کاسته خواهد شد.

بنابراین افرادی که با رایانه کار نمی کنند ولی در محل حضور دارند، باید حداقل فاصله مجاز 150 سانتیمتر از مانیتور را رعایت کنند.

هنگام کار با کامپویتر به طور مرتب پلک بزنید. این کار سبب می شود سطح چشم با اشک آغشته شده و خشک نشود

کامپیوتر و مشکلات اسکلتی و عضلانی

60 درصد از افرادی که با رایانه کار می کنند، به علت بد نشستن پشت میز رایانه و عدم استفاده صحیح از ابزار کار چون میز رایانه، دچار مشکلات اسکلتی و عضلانی می شوند.

این افراد دچار درد گردن، گزگز و خواب رفتن انگشتان دست، گرفتگی عضلات ساق پا و کمردرد می شوند.

 

جلوگیری از مشکلات ناشی از کار با کامپیوتر

- حرکات کششی مناسب انجام دهید.

 

- در فواصل استفاده از رایانه استراحت کافی کنید.

 

- سعی کنید به طور ارادی پلک بزنید. این کار سبب می شود سطح چشم با اشک آغشته شده و خشک نشود. اگر مشکل شدید باشد، می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید.

 

وضعیت صحیح بدن هنگام کار با کامپیوتر

- باید مانیتور را در ارتفاع مناسب قرار دهید و ارتفاع صندلی را نسبت به میز کار طوری تنظیم کنید که ساعد دست شما هنگام کار با کیبورد، موازی با سطح زمین باشد.

 

- هنگام کار کردن با کامپیوتر خود را راست نگه دارید. شانه را عقب بدهید. پشتی صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که کاملا به پشت شما بچسبد.

 

- ارتفاع صندلی طوری تنظیم شود که پاها روی زمین قرار داشته باشند و زانوی شما در زاویه 90 درجه باشد.

 

- مرکز مانیتور باید حدود 10 تا 20 سانتی متر پایین تر از چشمان شما باشد. این وضعیت باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند، سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد و از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد.

 

- مانیتور خود را طوری قرار دهید که نور پنجره یا روشنایی اتاق به آن نتابد. هنگام کار با کامپیوتر سعی کنید پرده ها را بکشید و روشنایی اتاق را نیز به نصف وضعیت معمولی کاهش دهید. تابش نور به صفحه مانیتور سبب خستگی چشم می شود.

 

- اگر مجبورید که به طور متناوب به یک نوشته و مانیتور نگاه کنید، چشم خسته می شود. سعی کنید صفحه نوشته را در حداقل فاصله و هم سطح با مانیتور قرار دهید. برای این کار می توانید از copyholder (وسیله نگه داشتن کتاب یا کاغذ به طور ایستاده) استفاده کنید.

فاصله مانیتور با چشمان شما باید 50 تا 60 سانتی متر باشد

- روشنایی مانیتور خود را تنظیم کنید. یک روش برای تنظیم روشنایی مانیتور این است که به یک صفحه وب با زمینه سفید نگاه کنید. اگر سفیدی صفحه برای شما مثل یک منبع نور است، روشنایی مانیتور زیاد است و باید آن را کم کنید. در مقابل اگر صفحه کمی خاکستری به نظر می رسید، روشنایی را زیاد کنید.

 

- می توانید از عینک مخصوص استفاده کنید. برای دریافت عینک مناسب کامپیوتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

- از بلندگو به جای هدفون استفاده کنید. البته هدفون های بزرگ آسیب‌شان کمتر است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 12 آذر 1392
شنبه 25 شهریور 1396 05:34 ب.ظ
Hello colleagues, how is the whole thing, and what you wish
for to say about this article, in my view its really awesome designed for me.
پنجشنبه 2 شهریور 1396 01:52 ب.ظ
Hello there, I found your site by the use of Google
even as looking for a similar subject, your site got here up,
it appears great. I've bookmarked it in my google bookmarks.


Hi there, simply become aware of your weblog through Google, and found that
it's really informative. I'm going to be careful for brussels.
I will be grateful if you continue this in future. A lot of other
people shall be benefited from your writing. Cheers!
شنبه 14 مرداد 1396 06:11 ق.ظ
Simply want to say your article is as surprising. The clearness on your post is just great and i can think you're an expert on this
subject. Well with your permission allow me to take hold of your feed
to keep up to date with impending post. Thanks one million and please carry on the gratifying work.
شنبه 31 تیر 1396 08:46 ب.ظ
Thanks for the auspicious writeup. It actually was a enjoyment account it.
Look advanced to far brought agreeable from you! By the way, how can we keep in touch?
دوشنبه 3 شهریور 1393 12:29 ق.ظ
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ


گالری عکس
چت روم
قالب وبلاگ
گالری عکس
< data="http://www.dl.avazak.ir/Music/play.swf" width="160" height="20" id="dewplayer" name="dewplayer"> Online User 

داستان روزانه
ابزار پرش به بالا
تصاویر زیباسازی نایت اسکین